E-commerce, EDI, E-Sklepy, wprowadzenie:
Co to jest e-usługa?
E-usługi — usługi świadczone za pomocą systemów teleinformatycznych w sposób całkowicie automatyczny (bez udziału człowieka):
E-usługi — usługi świadczone za pomocą systemów teleinformatycznych w sposób całkowicie automatyczny (bez udziału człowieka):
•
polegająca na
wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą systemów teleinformatycznych w
publicznych sieciach telekomunikacyjnych, np. przez Internet;
•
świadczona na
indywidualne żądanie usługobiorcy (zindywidualizowana);
•
realizowana bez
konieczności przebywania obu stron jednocześnie w tej samej lokalizacji, czyli
zdalnie.
•
spełniająca
warunek konkretnej odpowiedzi na konkretnie postawione pytanie/zamówienie.
Kryteria podziału:
•
odpowiednik w
świecie realnym (tak/nie)
Usługi posiadajęce odpowiednik
w świecie realnym:
•
serwisy
informacyjne, vortale, gazety i czasopisma online,
•
biblioteki cyfrowe, e-book, audiobook, video-on-demand
(VOD),
•
e-bankowość
(inteligo.pl), e-ubezpieczenia, e-finanse,
•
systemy płatności
on-line (np. PayPal (paypal.pl, moneybookers.com), Polcard, eCard, dotpay.pl,
mPay.pl),
•
e-rozrywka,
e-fotoalbumy, psychozabawy, psychotesty,
•
e-learning
(moodle.org), e-translacja (translate.google.pl), automat. translacja głosowa
•
e-rezerwacje,
e-bilety, e-rekrutacja, e-ankiety
•
e-ogłoszenia,
e-oferty, aukcje internetowe
Usługi istniejące tylko
wirtualnie:
• wyszukiwarki i przeglądarki internetowe,
• wortale, serwisy społecznościowe (facebook.com,
twitter.com, myspace.com, nk.pl),
•
gry on-line, infotainment, webcasting (streaming
online),
• głosowe odsłuchiwanie stron WWW, rozpoznawanie i
synteza mowy,
• udostępnianie, aktualizacja oprogramowania,
• narzędzie dostępne przez stronę WWW pomagające
zarządzać projektami/zadaniami, takie jak np.: http://basecamphq.com/ http://www.rememberthemilk.com
• wszelkiego rodzaju statystyki i systemy śledzenia
użytkowników, które można stosować w innych serwisach WWW
E-usługą nie jest:
•
usług nadawczych
radiowych i telewizyjnych,
•
usług
telekomunikacyjnych,
•
dostaw
następujących towarów i świadczenie następujących usług:
•
towary, w
przypadku których zamawianie i obsługa zamówienia odbywa się elektronicznie -
serwisy isklepy internetowe,
•
płyt CD-ROM,
dyskietek i podobnych nośniki fizycznych,
•
materiałów
drukowanych, np. książek, biuletynów, gazet i czasopism,
•
płyt CD, kaset
magnetofonowych,
•
kaset wideo, płyt
DVD,
•
gier na płytach
CD-ROM,
•
usług
świadczonych przez prawników albo doradców finansowych, którzy udzielają swoim
klientom porad za pomocą poczty elektronicznej stron WWW, forów, itp.
•
usług
edukacyjnych, w ramach których treść kursu przekazywana jest przez nauczyciela
za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej (czyli poprzez zdalne połączenie),
•
usług fizycznych
off-line naprawy sprzętu komputerowego,
•
hurtowni danych
off-line,
•
usług
reklamowych, w szczególności w gazetach, na plakatach i w telewizji,
•
centrów wsparcia
telefonicznego,
•
usług
edukacyjnych świadczonych korespondencyjnie, zwłaszcza za pośrednictwem poczty,
•
konwencjonalnych
usług aukcyjnych, przy których niezbędny jest udział człowieka, niezależnie od
sposobu składania ofert,
•
usług
telefonicznych z elementem wideo,
•
dostępu do
internetu i stron WWW,
•
usług
telefonicznych świadczonych przez internet (VoIP, Skype),
•
usług
krawieckich, kurierskich, restauracyjnych itp., które możesz zamówić poprzez
e-mail lub stronę WWW.
E-usługi - definicja i przykłady
Wstęp
Według definicji „Regulamin przeprowadzania konkursu w ramach
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Priorytet 8: Społeczeństwo
informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki Działanie 8.1:
Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki
elektronicznej”, e-usługi to takie usługi, których świadczenie odbywa
się za pomocą Internetu, jest zautomatyzowane (może wymagać niewielkiego
udziału człowieka) i zdalne1. Od usługi w ujęciu tradycyjnym, e-usługę
odróżnia brak udziału człowieka po drugiej stronie oraz świadczenie na
odległość.
Spis treści
- Definicja e-usług
- Problemy ze zrozumieniem definicji
- Rodzaje e-usług z przykładami
- Rodzaje e-usług i produktów cyfrowych według przedstawicieli przedsiębiorców oferujących e-usługi
- Rodzaje e-usług i produktów cyfrowych według przedstawicieli instytucji branżowych, stowarzyszeń, fundacji, izb działających na rzecz e-usług
- E-usługi w Polsce - Sytuacja bieżąca i perspektywy
- Funkcjonowanie na rynku e-usług
- Wnioski
Kroki do e-commerce:
- pomysł,
- wyobraźnia,
- potencjał (wiedza, wykształcenie, doświadczenie, umiejętności, narzędzia, nieruchomości, pojazdy, lokale, kontakty („znajomości”), ludzie, (którzy mogą dla nas pracować), uprawnienia (patenty, zezwolenia, licencje)
- ograniczenia (prawno, finansowe, logistyczne, etyka (moralność, otoczenie), wypadki losowe, stan zdrowia
Instrukcja wypełnienia analizy SWOT:
W ramach indywidualnych zajęć prosimy o przygotowanie Analizy SWOT
Skuteczne wyszukiwanie w Google Płatności w Internecie:
Biznesplan (ang.
business plan, plan biznesowy) – narzędzie planistyczne wykorzystywane przy
ocenie opłacalności przedsięwzięć gospodarczych. Sporządzany na potrzeby
wewnętrzne firmy, jest także narzędziem komunikacji zewnętrznej – m.in. w celu
pozyskania źródeł finansowania inwestycji. Kompleksowy spis celów oraz zadań,
jakie stawia się przed przedsiębiorstwem. Jego elementami są m.in. analiza
finansowa, analiza rynku, analiza SWOT.
Biznesplan często sporządzany jest jako załącznik do wniosku
kredytowego. Kredytobiorca musi wykazać, że nowe przedsięwzięcie będzie
rentowne. W celu efektywnego zarządzania biznesplan powinny sporządzać zarówno
nowo tworzone jednostki organizacyjne, jak i wszystkie przedsiębiorstwa już
funkcjonujące.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz